Title
Music x K-Pop
2019 K-Pop 세계지도를 통해 전망해보는 넥스트 K-Pop / The Next K-Pop Forecasts Based on 2019 K-Pop World Map

이규탁은 한국조지메이슨대학교 문화인류학 교수이며, 대중음악, 미디어 연구, 문화세계화, 특히 케이팝 관련 전문가이다. 그는 <케이팝의 시대>, <대중음악의 세계화와 디지털화> 등의 책을 집필하였으며 케이팝과 대중음악, 한류에 관한 글을 다수의 온/오프라인 미디어에 기고해왔다. 그리고 그는 ‘한국대중음악상’의 심사위원이기도 하다. 더불어 그는 넷플릭스, 월스트리트저널, 중앙일보, 조선일보, KBS, MBC, SBS, tvN 등과 같은 다수의 국내외 저명 언론사와의 인터뷰를 통해 케이팝, 대중음악, 한류에 대한 의견을 피력해왔다.
Gyu Tag Lee is an Assistant Professor of Cultural Anthropology at George Mason University-Korea. He is an expert of popular music, media studies, globalization of culture, and especially, K-Pop. He has been writing books and academic articles such as The K-Pop Age and Globalization and Digitalization of Popular Music, and contributed articles about K-Pop, popular music and Hallyu for a number of on- and off-line media, and is a committee member of Korean Music Awards. Additionally, he has presented opinions regarding K-Pop, popular music and Hallyu through interviews conducted by several Korean domestic and international media such as Netflix's documentary Explained, Wall Street Journal, Joong-Ang Ilbo, Chosun Ilbo, KBS, MBC, SBS, tvN, etc.
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Beck Kim / 김홍기 Founder, Space Oddity
Music x K-Pop
2019-10-01 16:05 ~ 16:552019 K-Pop 세계지도를 통해 전망해보는 넥스트 K-Pop / The Next K-Pop Forecasts Based on 2019 K-Pop World Map
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Nicole Frantz / 니콜 프란츠 Head of Creative Services, Capitol Music Group
DAY 1 - KEYNOTE
2019-10-01 13:15 ~ 14:05K-Pop, 새로운 글로벌 메인스트림 From Crossroads to Crossover : Is K-Pop Now the New Pop in America?
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Jeff Benjamin / 제프 벤자민 K-Pop Columnist, Billboard
DAY 1 - KEYNOTE
2019-10-01 13:15 ~ 14:05K-Pop, 새로운 글로벌 메인스트림 / From Crossroads to Crossover : Is K-Pop Now the New Pop in America?
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yoonsang / 윤상 Producer, odeinc
Music x K-Pop
2019-10-01 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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Aisyah Aziz / 아이샤 아지즈 Artist,
Music x K-Pop
2019-10-01 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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PLUMA / 플루마 Artist, HIGHLINE ENTERTAINMENT
Music x K-Pop
2019-10-01 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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Irene In Young Tae / 태인영 MC, MU:CON 2019
Music x K-Pop
2019-10-01 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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Holly (Miguel Oliveira) / 홀리 Producer,
Music x K-Pop
2019-10-01 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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Matt Nelson / 매트 넬슨 Music Supervisor, Found Objects Music Productions
Music x K-Pop
2019-10-01 15:15 ~ 16:05글로벌 산업의 뮤직 슈퍼바이징 / Music Supervision in the Global Economy
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Dan Koplowitz / 댄 코플로위츠 Owner, Friendly Fire Licensing
Music x K-Pop
2019-10-01 15:15 ~ 16:05글로벌 산업의 뮤직 슈퍼바이징 / Music Supervision in the Global Economy
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Gyu Tag Lee / 이규탁 Assistant Professor, George Mason University-Korea
Music x K-Pop
2019-10-01 16:05 ~ 16:552019 K-Pop 세계지도를 통해 전망해보는 넥스트 K-Pop / The Next K-Pop Forecasts Based on 2019 K-Pop World Map
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Phil Quartararo / 필콰르타라로 CEO, Tripod Partners
DAY 2 - KEYNOTE
2019-10-02 13:00 ~ 13:50세계로 이어지는 K-Pop과 K-Culture의 성공적인 미래에 대한 조언 / Lessons for the Brighter Future of K-Pop
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Kenneth Kim / 김치호 Professor, Hanyang University
DAY 2 - KEYNOTE
2019-10-02 13:00 ~ 13:50세계로 이어지는 K-Pop과 K-Culture의 성공적인 미래에 대한 조언 / Lessons for the Brighter Future of K-Pop
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Andy Song / 앤디 송 Founder & Director of POW! WOW! School of Music, POW! WOW! Korea
Music x Culture
2019-10-02 13:50 ~ 14:40음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations
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Mark Gartenberg / 마크 가르텐버그 International Team, SXSW Songs
Music x Culture
2019-10-02 13:50 ~ 14:40음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations
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Chloe Lee / 클로이 리 School of Music Main Mentor, Cultural & Arts Event Organizer
Music x Culture
2019-10-02 13:50 ~ 14:40음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations
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Brian BJ Kim / 브라이언 BJ 킴 Lead Director, WTFM
Music x Culture
2019-10-02 13:50 ~ 14:40음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations
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Brian J Smith / 브라이언 스미스 Senior National Marketing Manager, Vans / VF Korea Limited
Music x Culture
2019-10-02 15:00 ~ 15:50밴드의 시대: 반스의 뮤직 마케팅 경험 / I’m With the Band: The Vans Music Marketing Experience
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Rich Lim / 리치 림 Creative Strategist, Vice Korea
Music x Culture
2019-10-02 15:00 ~ 15:50밴드의 시대: 반스의 뮤직 마케팅 경험 / I’m With the Band: The Vans Music Marketing Experience
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Kevin Morrow / 케빈 모로우 CEO, Steel Wool Entertainment
Music x Culture
2019-10-02 15:50 ~ 16:40글로벌 K-Pop 쇼 비즈니스의 도전 과제와 기회 / Challenges and Opportunities in Global K-Pop Show Business
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Selena Ho / 셀레나 호 CEO, HAH Entertainment
Music x Culture
2019-10-02 15:50 ~ 16:40글로벌 K-Pop 쇼 비즈니스의 도전 과제와 기회 / Challenges and Opportunities in Global K-Pop Show Business
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Irene Ang / 아이린 앙 CEO, Founder, FLY Entertainment
Music x Culture
2019-10-02 15:50 ~ 16:40글로벌 K-Pop 쇼 비즈니스의 도전 과제와 기회 / Challenges and Opportunities in Global K-Pop Show Business
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Alan Tang / 앨런 탕 Director of Music Southeast Asia, TikTok
DAY 3 - KEYNOTE
2019-10-03 13:00 ~ 13:50소셜미디어의 진화: 뮤직 플랫폼의 새로운 패러다임 / The New Kid on the New Music Block : TikTok
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Jay Bae / 배정현 Director, Global Business Development, TikTok
DAY 3 - KEYNOTE
2019-10-03 13:00 ~ 13:50소셜미디어의 진화: 뮤직 플랫폼의 새로운 패러다임 / The New Kid on the New Music Block : TikTok
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Han Ahreum / 한아름 Leader, Naver Corp.
Music x Tech
2019-10-03 13:50 ~ 14:40네이버 VLIVE의 혁명과 진화 / The Evolution of the Naver VLIVE Revolution: To V or Not to V
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Helena Nayoung Kim / 김나영 Media Partnerships Lead, Facebook / Instagram
Music x Tech
2019-10-03 15:00 ~ 15:50음악과 아티스트의 인스타그램 / Instagram for Music and Artists
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Monica Hyerim Lee / 이혜림(모니카) CEO, FRONTROW
Music x Tech
2019-10-03 15:50 ~ 16:40메타데이타 기술이 제시하는 K-Pop의 유럽 진출 전략 / Conquering Europe – Data Reveals The Next Kpop