Title
Music x Culture
음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations

Brian BJ Kim은 크리에이티브 에이전시 WTFM의 Lead Director이다. Brian은 다양한 분야의 전문가들과 여러 콜라보레이션 프로젝트를 만들어 왔으며, 서울의 단조로운 길거리에 색깔을 입혀 왔다. 서울에서 태어나고 영국 케임브리지와 런던에서 교육을 받은 글로벌 시티즌으로 세계적인 아티스트와 브랜드와의 콜라보레이션을 통해 한국의 위대한 유산을 세계에 알려 나갈 것이다.
Brian BJ Kim is a lead director of independent creative agency WTFM. Brian has created number of collaboration projects with expertise in different fields and add splash of color to Seoul's monotonous streets. Born in Seoul, educated in Cambridge and London UK, global citizen to introduce Korea’s great heritage to the world throughout collaboration with top international artists and brands.
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Beck Kim / 김홍기 Founder, Space Oddity
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 16:05 ~ 16:552019 K-Pop 세계지도를 통해 전망해보는 넥스트 K-Pop / The Next K-Pop Forecasts Based on 2019 K-Pop World Map
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Nicole Frantz / 니콜 프란츠 Head of Creative Services, Capitol Music Group
DAY 1 - KEYNOTE
Oct 01, 2019 13:15 ~ 14:05K-Pop, 새로운 글로벌 메인스트림 From Crossroads to Crossover : Is K-Pop Now the New Pop in America?
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Jeff Benjamin / 제프 벤자민 K-Pop Columnist, Billboard
DAY 1 - KEYNOTE
Oct 01, 2019 13:15 ~ 14:05K-Pop, 새로운 글로벌 메인스트림 / From Crossroads to Crossover : Is K-Pop Now the New Pop in America?
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yoonsang / 윤상 Producer, odeinc
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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Aisyah Aziz / 아이샤 아지즈 Artist,
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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PLUMA / 플루마 Artist, HIGHLINE ENTERTAINMENT
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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Irene In Young Tae / 태인영 MC, MU:CON 2019
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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Holly (Miguel Oliveira) / 홀리 Producer,
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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Matt Nelson / 매트 넬슨 Music Supervisor, Found Objects Music Productions
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 15:15 ~ 16:05글로벌 산업의 뮤직 슈퍼바이징 / Music Supervision in the Global Economy
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Dan Koplowitz / 댄 코플로위츠 Owner, Friendly Fire Licensing
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 15:15 ~ 16:05글로벌 산업의 뮤직 슈퍼바이징 / Music Supervision in the Global Economy
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Gyu Tag Lee / 이규탁 Assistant Professor, George Mason University-Korea
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 16:05 ~ 16:552019 K-Pop 세계지도를 통해 전망해보는 넥스트 K-Pop / The Next K-Pop Forecasts Based on 2019 K-Pop World Map
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Phil Quartararo / 필콰르타라로 CEO, Tripod Partners
DAY 2 - KEYNOTE
Oct 02, 2019 13:00 ~ 13:50세계로 이어지는 K-Pop과 K-Culture의 성공적인 미래에 대한 조언 / Lessons for the Brighter Future of K-Pop
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Kenneth Kim / 김치호 Professor, Hanyang University
DAY 2 - KEYNOTE
Oct 02, 2019 13:00 ~ 13:50세계로 이어지는 K-Pop과 K-Culture의 성공적인 미래에 대한 조언 / Lessons for the Brighter Future of K-Pop
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Andy Song / 앤디 송 Founder & Director of POW! WOW! School of Music, POW! WOW! Korea
Music x Culture
Oct 02, 2019 13:50 ~ 14:40음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations
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Mark Gartenberg / 마크 가르텐버그 International Team, SXSW Songs
Music x Culture
Oct 02, 2019 13:50 ~ 14:40음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations
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Chloe Lee / 클로이 리 School of Music Main Mentor, Cultural & Arts Event Organizer
Music x Culture
Oct 02, 2019 13:50 ~ 14:40음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations
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Brian BJ Kim / 브라이언 BJ 킴 Lead Director, WTFM
Music x Culture
Oct 02, 2019 13:50 ~ 14:40음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations
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Brian J Smith / 브라이언 스미스 Senior National Marketing Manager, Vans / VF Korea Limited
Music x Culture
Oct 02, 2019 15:00 ~ 15:50밴드의 시대: 반스의 뮤직 마케팅 경험 / I’m With the Band: The Vans Music Marketing Experience
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Rich Lim / 리치 림 Creative Strategist, Vice Korea
Music x Culture
Oct 02, 2019 15:00 ~ 15:50밴드의 시대: 반스의 뮤직 마케팅 경험 / I’m With the Band: The Vans Music Marketing Experience
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Kevin Morrow / 케빈 모로우 CEO, Steel Wool Entertainment
Music x Culture
Oct 02, 2019 15:50 ~ 16:40글로벌 K-Pop 쇼 비즈니스의 도전 과제와 기회 / Challenges and Opportunities in Global K-Pop Show Business
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Selena Ho / 셀레나 호 CEO, HAH Entertainment
Music x Culture
Oct 02, 2019 15:50 ~ 16:40글로벌 K-Pop 쇼 비즈니스의 도전 과제와 기회 / Challenges and Opportunities in Global K-Pop Show Business
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Irene Ang / 아이린 앙 Creative Director, FLY Entertainment
Music x Culture
Oct 02, 2019 15:50 ~ 16:40글로벌 K-Pop 쇼 비즈니스의 도전 과제와 기회 / Challenges and Opportunities in Global K-Pop Show Business
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Alan Tang Director of Music Southeast Asia, TikTok
DAY 3 - KEYNOTE
Oct 03, 2019 13:00 ~ 13:50소셜미디어의 진화: 뮤직 플랫폼의 새로운 패러다임 / The New Kid on the New Music Block : TikTok
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Jay Bae / 배정현 Director, Global Business Development, TikTok
DAY 3 - KEYNOTE
Oct 03, 2019 13:00 ~ 13:50소셜미디어의 진화: 뮤직 플랫폼의 새로운 패러다임 / The New Kid on the New Music Block : TikTok
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Han Ahreum / 한아름 Leader, Naver Corp.
Music x Tech
Oct 03, 2019 13:50 ~ 14:40네이버 VLIVE의 혁명과 진화 / The Evolution of the Naver VLIVE Revolution: To V or Not to V
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Helena Nayoung Kim / 김나영 Media Partnerships Lead, Facebook / Instagram
Music x Tech
Oct 03, 2019 15:00 ~ 15:50음악과 아티스트의 인스타그램 / Instagram for Music and Artists
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Monica Hyerim Lee / 이혜림(모니카) CEO, FRONTROW
Music x Tech
Oct 03, 2019 15:15 ~ 16:05메타데이타 기술이 제시하는 K-Pop의 유럽 진출 전략 / Conquering Europe – Data Reveals The Next Kpop