Title
Music x Culture
글로벌 K-Pop 쇼 비즈니스의 도전 과제와 기회 / Challenges and Opportunities in Global K-Pop Show Business

셀레나는 동남아시아 최대의 K-Pop 뮤직 페스티벌인 HallyuPopFest의 창립자이자 제작자이다. HallyuPopFest는 동남아시아 최초의 K-Pop 뮤직 페스티벌로서 가장 많은 K-Pop 아티스트의 공연을 유치한 것으로 유명하다. 2018년 9월 7일부터 9일까지 3일간 총 111팀의 한국 아티스트가 참가했다. 2년 차인 2019년도 지난 5월 성황리에 개최됐다. K-Pop과 한국 드라마 및 문화에 대한 셀레나의 사랑을 바탕으로 HallyuPopFest를 만들어가고 있으며 전 세계에 K-Pop을 전파하는 임무를 달성해나가고 있다.
Selena is the creator and organiser of HallyuPopFest. HallyuPopFest was the 1st South East Asian K-pop Music Festival in Singapore with the largest number of K-pop artistes performances. A total 111 Korean Artistes performed over 3 days – 7 to 9 September, 2018. The sophomore year of HallyuPopFest 2019, was also successfully held in Singapore during May 2019. Currently, Selena’s love for K-Pop, K-Dramas & K-culture, has motivated her to create, curate & organise HallyuPopFest. She wants to share her love of K-Pop and bring HallyuPopFest to the rest of the world. For Selena, her mission has just begun!
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Beck Kim / 김홍기 Founder, Space Oddity
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 16:05 ~ 16:552019 K-Pop 세계지도를 통해 전망해보는 넥스트 K-Pop / The Next K-Pop Forecasts Based on 2019 K-Pop World Map
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Nicole Frantz / 니콜 프란츠 Head of Creative Services, Capitol Music Group
DAY 1 - KEYNOTE
Oct 01, 2019 13:15 ~ 14:05K-Pop, 새로운 글로벌 메인스트림 From Crossroads to Crossover : Is K-Pop Now the New Pop in America?
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Jeff Benjamin / 제프 벤자민 K-Pop Columnist, Billboard
DAY 1 - KEYNOTE
Oct 01, 2019 13:15 ~ 14:05K-Pop, 새로운 글로벌 메인스트림 / From Crossroads to Crossover : Is K-Pop Now the New Pop in America?
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yoonsang / 윤상 Producer, odeinc
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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Aisyah Aziz / 아이샤 아지즈 Artist,
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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PLUMA / 플루마 Artist, HIGHLINE ENTERTAINMENT
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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Irene In Young Tae / 태인영 MC, MU:CON 2019
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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Holly (Miguel Oliveira) / 홀리 Producer,
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 14:05 ~ 14:55뮤콘 콜라보: K-Pop의 새로운 막을 열다 / MU:CON Collabo: Launchpad for Next Gen K-Pop
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Matt Nelson / 매트 넬슨 Music Supervisor, Found Objects Music Productions
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 15:15 ~ 16:05글로벌 산업의 뮤직 슈퍼바이징 / Music Supervision in the Global Economy
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Dan Koplowitz / 댄 코플로위츠 Owner, Friendly Fire Licensing
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 15:15 ~ 16:05글로벌 산업의 뮤직 슈퍼바이징 / Music Supervision in the Global Economy
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Gyu Tag Lee / 이규탁 Assistant Professor, George Mason University-Korea
Music x K-Pop
Oct 01, 2019 16:05 ~ 16:552019 K-Pop 세계지도를 통해 전망해보는 넥스트 K-Pop / The Next K-Pop Forecasts Based on 2019 K-Pop World Map
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Phil Quartararo / 필콰르타라로 CEO, Tripod Partners
DAY 2 - KEYNOTE
Oct 02, 2019 13:00 ~ 13:50세계로 이어지는 K-Pop과 K-Culture의 성공적인 미래에 대한 조언 / Lessons for the Brighter Future of K-Pop
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Kenneth Kim / 김치호 Professor, Hanyang University
DAY 2 - KEYNOTE
Oct 02, 2019 13:00 ~ 13:50세계로 이어지는 K-Pop과 K-Culture의 성공적인 미래에 대한 조언 / Lessons for the Brighter Future of K-Pop
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Andy Song / 앤디 송 Founder & Director of POW! WOW! School of Music, POW! WOW! Korea
Music x Culture
Oct 02, 2019 13:50 ~ 14:40음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations
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Mark Gartenberg / 마크 가르텐버그 International Team, SXSW Songs
Music x Culture
Oct 02, 2019 13:50 ~ 14:40음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations
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Chloe Lee / 클로이 리 School of Music Main Mentor, Cultural & Arts Event Organizer
Music x Culture
Oct 02, 2019 13:50 ~ 14:40음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations
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Brian BJ Kim / 브라이언 BJ 킴 Lead Director, WTFM
Music x Culture
Oct 02, 2019 13:50 ~ 14:40음악 협업의 새로운 방향 / New Directions in Music Collaborations
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Brian J Smith / 브라이언 스미스 Senior National Marketing Manager, Vans / VF Korea Limited
Music x Culture
Oct 02, 2019 15:00 ~ 15:50밴드의 시대: 반스의 뮤직 마케팅 경험 / I’m With the Band: The Vans Music Marketing Experience
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Rich Lim / 리치 림 Creative Strategist, Vice Korea
Music x Culture
Oct 02, 2019 15:00 ~ 15:50밴드의 시대: 반스의 뮤직 마케팅 경험 / I’m With the Band: The Vans Music Marketing Experience
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Kevin Morrow / 케빈 모로우 CEO, Steel Wool Entertainment
Music x Culture
Oct 02, 2019 15:50 ~ 16:40글로벌 K-Pop 쇼 비즈니스의 도전 과제와 기회 / Challenges and Opportunities in Global K-Pop Show Business
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Selena Ho / 셀레나 호 CEO, HAH Entertainment
Music x Culture
Oct 02, 2019 15:50 ~ 16:40글로벌 K-Pop 쇼 비즈니스의 도전 과제와 기회 / Challenges and Opportunities in Global K-Pop Show Business
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Irene Ang / 아이린 앙 Creative Director, FLY Entertainment
Music x Culture
Oct 02, 2019 15:50 ~ 16:40글로벌 K-Pop 쇼 비즈니스의 도전 과제와 기회 / Challenges and Opportunities in Global K-Pop Show Business
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Alan Tang Director of Music Southeast Asia, TikTok
DAY 3 - KEYNOTE
Oct 03, 2019 13:00 ~ 13:50소셜미디어의 진화: 뮤직 플랫폼의 새로운 패러다임 / The New Kid on the New Music Block : TikTok
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Jay Bae / 배정현 Director, Global Business Development, TikTok
DAY 3 - KEYNOTE
Oct 03, 2019 13:00 ~ 13:50소셜미디어의 진화: 뮤직 플랫폼의 새로운 패러다임 / The New Kid on the New Music Block : TikTok
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Han Ahreum / 한아름 Leader, Naver Corp.
Music x Tech
Oct 03, 2019 13:50 ~ 14:40네이버 VLIVE의 혁명과 진화 / The Evolution of the Naver VLIVE Revolution: To V or Not to V
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Helena Nayoung Kim / 김나영 Media Partnerships Lead, Facebook / Instagram
Music x Tech
Oct 03, 2019 15:00 ~ 15:50음악과 아티스트의 인스타그램 / Instagram for Music and Artists
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Monica Hyerim Lee / 이혜림(모니카) CEO, FRONTROW
Music x Tech
Oct 03, 2019 15:15 ~ 16:05메타데이타 기술이 제시하는 K-Pop의 유럽 진출 전략 / Conquering Europe – Data Reveals The Next Kpop